Tallers d'Escriptura a La Torre de l'Espanyol



Context de l’activitat: Cada cop més les noves tecnologies ajuden que els joves passin més i més temps davant de l’ordinador, mòbil, tablet o altres sense treure’n cap profit. Cada cop més es fa servir menys la imaginació i la creació i encara menys si parlem de la creació literària. Cal encoratjar els joves perquè tinguin ganes d’escriure, històries o la seva vida personal en forma de diari. La qüestió és que escriguin ja que és una altra manera de justificar-se, de sentir-se millor, de traure les angoixes,...

Motivació del projecte: Incentivar i millorar la creació literària dels joves de la comarca.

Destinataris: Estudiants i no estudiants

Objectius:  Escriure històries no és fàcil, davant un paper en blanc tothom es pot posar a escriure, però per a que l’exercici sigui repetit ha de satisfer a qui jo fa i a qui ho llegeix. Tenir una bona imaginació és una premisa important, però a més es poden aprendre estratègies que permeten inventar històries amb més facilitat i així encetar més fàcilment en cadascú les ganes d’escriure. No hi ha fórmules màgiques, però sí maneres d’estimular a escriure. Així s’aconseguirà millorar les competències d’escriptura dels participants en els tallers i incentivar als joves a la participació de premis per a joves que hi ha a la comarca .

Ubicació: La Torre de l’Espanyol. És un poble petit però amb molta joventut. Cal que les iniciatives arribin a tots els pobles de la comarca i no centralitzar sempre les activitats en els pobles més grans.

Cronograma: diverses sessions, dos al mes de novembre i 2 al mes de desembre. La 1a sessió és introductòria i els joves han d’escriure en mitja hora un text que tingui com a protagonista una persona de la seva edat. No cal que signin el relat si no volen.  A partir d’aquí es llegeixen textos, s’analitza la tècnica i les característiques que fan servir i s’expliquen històries per ser escrites.

Recursos necessaris: Textos fotocopiats, lectures de textos, llibres de narracions i persona amb experiència que dirigeixi els tallers.

Difusió: la difusió es fa a través de cartells, correus electrònics, bans a la ràdio i també s’informa a tots els socis del Centre d’Estudis de la Ribera d’Ebre. A més també es penja a la pàgina web del CERE.

Professor: Albert Guiu Bagés

Temari: el curs ha consistit en un recorregut literari per l’època Medieval, el Renaixement, el Barroc, l’Il·lustració, el Romanticisme i el Realisme.