Context
de l’activitat: Cada cop més les noves
tecnologies ajuden que els joves passin més i més temps davant de l’ordinador,
mòbil, tablet o altres sense treure’n cap profit. Cada cop més es fa servir
menys la imaginació i la creació i encara menys si parlem de la creació
literària. Cal encoratjar els joves perquè tinguin ganes d’escriure, històries
o la seva vida personal en forma de diari. La qüestió és que escriguin ja que
és una altra manera de justificar-se, de sentir-se millor, de traure les
angoixes,...
Motivació
del projecte: Incentivar i millorar la
creació literària dels joves de la comarca.
Destinataris:
Estudiants i no
estudiants
Objectius:
Escriure històries no és fàcil, davant un
paper en blanc tothom es pot posar a escriure, però per a que l’exercici sigui
repetit ha de satisfer a qui jo fa i a qui ho llegeix. Tenir una bona
imaginació és una premisa important, però a més es poden aprendre estratègies
que permeten inventar històries amb més facilitat i així encetar més fàcilment
en cadascú les ganes d’escriure. No hi ha fórmules màgiques, però sí maneres
d’estimular a escriure. Així s’aconseguirà millorar les competències
d’escriptura dels participants en els tallers i incentivar als joves a la
participació de premis per a joves que hi ha a la comarca .
Ubicació:
La Torre de l’Espanyol.
És un poble petit però amb molta joventut. Cal que les iniciatives arribin a
tots els pobles de la comarca i no centralitzar sempre les activitats en els
pobles més grans.
Cronograma:
diverses sessions, dos al
mes de novembre i 2 al mes de desembre. La 1a sessió és introductòria i els
joves han d’escriure en mitja hora un text que tingui com a protagonista una
persona de la seva edat. No cal que signin el relat si no volen. A partir d’aquí es llegeixen textos,
s’analitza la tècnica i les característiques que fan servir i s’expliquen
històries per ser escrites.
Recursos
necessaris: Textos fotocopiats,
lectures de textos, llibres de narracions i persona amb experiència que
dirigeixi els tallers.
Difusió:
la difusió es fa a través
de cartells, correus electrònics, bans a la ràdio i també s’informa a tots els
socis del Centre d’Estudis de la
Ribera d’Ebre. A més també es penja a la pàgina web del CERE.
Professor: Albert Guiu Bagés
Temari: el curs ha consistit en un
recorregut literari per l’època Medieval, el Renaixement, el Barroc,
l’Il·lustració, el Romanticisme i el Realisme.